Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zachráním nebo zahubím,

většinou  nic mezi tím. Přitom se tolik snažím!Ano, mám se svými pokojovými květinami velmi složitý vztah. Mám je moc ráda, každý pěstitelský neúspěch rozdírá mé srdce.

Naše první seznámení bylo vynikající, ubohou květenu jsem vyndavala z popelnice, šla jim koupit nové květináče a radovala se, že holky ten půlden v páchnoucí tmě přežily bez úhony.
Na vysvětlenou, aby nepřišlo pozvání na nějakou zahradnickou "sociálku", tento osud jim přichystala manželova zdrcená -ex stěhujíc se z jeho domu. Květináče byla škoda zanechat, jejich obsah se jevil jako zbytečný.

Zalévám, občas přihnojuji, rozsazuji. Jenže jsou druhy, které se rozhodly u nás  nebýt.
Fialky, před deseti lety jsem jich měla plné okenní parapety, dnes mám jednu jedinou, pionýrku  statečnou. Dostaly jakousi chorobu, se kterou jsem si neporadila ani já, ani google (a ten ví všechno!)
Brambořík, to je také kapitola sama o sobě - přinesu, kvete, zdechne. Někdo tvrdí, že zavlažuji málo, někdo, že moc. Ne, zalévám akorát, tenhle druh mě zkrátka nemá rád.

Letos jsem usoudila, že vánoce budou s tradiční květinovou výzdobou z domácích zásob. Vánoční kaktus své jméno již roky ignoruje a kvete v říjnu. Tak jsem mu v září domlouvala , pak i vyhrožovala
a  pro jistotu ho vystěhovala do chladnější chodby. Skoro úspěch! Začal kvést až v listopadu.
Horší to je s vánoční růží. Loňskou. Má spoustu zelených lupen, jen ty červené  chybí. Našla jsem zaručené internetové rady o tom, že má mít jen 8 hodin světla, pak prý se listy zbarví.
Po tři týdny jí každé odpoledne schovávám do boudičky, ráno vysvobozuji a nic. Stále stejně zelená, jen se mi zdá trochu opelichanější. Asi ji mé konání rozčiluje. Zbaběle vzdávám a půjdu jí pořídit červenou kamarádku.
Další kapitolou je orchidej. Byla mi darována s láskou, ukázkově kvetla, odkvetla a  rok předváděla své pěkné listy. Opět jsem nastudovala, jak odborně zastříhnout, zalévat atd.
Stále jen listy. Našvala jsem se a šla koupit květ textilní, z dalekého Vietnamu, do blízké tržnice. A ejhle! Adopce pomohla, orchidejka si vzala mustr a do měsíce měla poupata vlastní!
Také jsem zachránila květinu umělou. Pravda, neužitečný kus plastu, ale vypadal věrohodně....Občas se  návštěva podiví, že nám roste v utopeném koutě zahrady palma, po bližším ohledání se diví ještě více,
jenže měli byste to srdce vyhodit dárek? Notabene od milujících rodičů? To prostě nejde. A túje už si na ni zvykly a tak nějak souzněly.
Jsem na zahradnickém poli silný amatér, pěstuji a pečuji metodou pokus-omyl. Všem rostlinkám, které moji snahu nevydržely, přeji lehký kompost a těm, co statečně rostou a kvetou děkuji a držím palce, ať tu moji lásku přežijí.

Autor: Marie Balmetová | středa 27.11.2013 8:07 | karma článku: 13,41 | přečteno: 756x
  • Další články autora

Marie Balmetová

Moje horské postřehy

Jakožto milovnice bílých svahů se dívám z okna na mlhu a déšť a alespoň se zasním v blogu. Třeba ty bílé vločky konečně přivolám a hurá, bude prašan místo technického sněhu.

22.1.2014 v 8:10 | Karma: 13,80 | Přečteno: 552x | Diskuse| Ostatní

Marie Balmetová

Naučím se balit jako chlap!

Marně si slibuji několikrát ročně, při odjezdu na prázdninový pobyt. Zvládnu bez problémů naplnit 600l zavazadlového prostoru našeho vozu, co se nevejde, mají děti nacpáno pod nohama, přenosný nákupní košík jezdí se mnou vpředu.Jen řidič je neústupný a nic si do své blízkosti nenechá vpašovat.

27.12.2013 v 8:17 | Karma: 14,96 | Přečteno: 1091x | Diskuse| Ostatní

Marie Balmetová

Koupíme si lepší erekci!

Tak proč ne, když budou ty vánoce....Mám hodně daleko k prudérnosti, ale věřte, že kdybych se v inkriminovanou chvíli mohla zavrtat v lékárně pod podlahu, už jsem tam byla.

14.12.2013 v 8:10 | Karma: 47,33 | Přečteno: 31832x | Diskuse| Ostatní

Marie Balmetová

Co Ti mám koupit k Ježíšku?

Nevím, nic nechci....to je jedno, všechno, co mi koupíš, se mi bude líbit...Častý dotaz mužů, obligátní odpověď žen (klidně i obráceně). Myslím, že většina tázaných by nejraději řekla: KUP MI TVŮJ ČAS!

1.12.2013 v 8:28 | Karma: 24,38 | Přečteno: 1355x | Diskuse| Ostatní

Marie Balmetová

Pánové a jejich koloběžky

Potkala jsem kamarádku s dcerkou, čerstvou frekventankou mateřské školky. Ještě o prázdninách Natálka nechtěla o této vzdělávací instituci ani slyšet, ted ́ si poskakovala se žirafkovým baťůžkem na zádech a vesele mávala.Bylo jasné, že žádné smutky či stýskání se nekonají, malá švitoří a vyjasňuje důvod své radosti.

22.11.2013 v 8:00 | Karma: 14,90 | Přečteno: 937x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3729x
Lékařka, máma, manželka a hlavně vším jsem moc ráda!

Seznam rubrik