Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem pekla bio-kuře

Nečekejte  zasvěcenou glosu nad kvalitou či chutí biopotravin. Jednak je v našich obchodních řetězcích nevyhledávám a hlavně - my měli k obědu králíka.

Vlastně ušák biopůvod jistě měl, doma chovaný, jetelíčkem krmený, nestresovaný, celý život dýchal čistý venkovský vzduch.
Jenže v tom je kámen úrazu. Moje děti zásadně nepozřou nic, co bývalo chlupaté a roztomilé.
Králík mně byl dodán v podobě čistého masíčka, jen přepůlit, aby se vešel pěkně do pekáčku a šup do trouby.  Právě v této fázi dcera usoudila, že by se mohla blížit hodina oběda a vydala se na průzkum kuchyně.
 Abych dopřála rodině dostatečné množství zdravé vlákniny, vyplnila jsem zbývající místo v pekáči
všemožnou zeleninou a zrovna držela v ruce lahev se zbytkem vína na podlití masa. Dostala jsem přednášku o škodlivosti alkoholu s důrazem na to, že děti ho nesmějí  konzumovat v žádném případě. To jsem obratem obhájila nastíněním chemických procesů přeměňujících molekulu ethanolu v neškodné dochucovadlo a velkopavlovický Výběr z bobulí byl vzat na milost.
Ale mezitím zrak zvídavé dcerky ulpěl v pekáči ,  následoval obligátní dotaz:"Mami, a co to vlastně bude k obědu?"
Házím do placu kuře na víně. Jenže otazníky v očích nemizejí, chybí prý kůže a je to nějaké hubené....
Jsem hnána do rohu, ale nedám se. Vysvětluji, že jsem koupila bio-kuře. Tak nějak každý podvědomě ví, že co je bio, je mnohem lepší a zdravější než bežné potraviny, natož potom dívčina dbající zásad zdravého stravováni.
Nicmně zadarmo se opít rohlíkem nedá. Musím tedy pokračovat, že kůže je příliš tučná, proto je na bioproduktu nežádoucí, subtilní konstituci vysvětluji právě zdravou výživou nebohého zvířete.
 
 Upečeno, svolávám rodinu k obědu. Manželovi rychle vysvětluji, že sice jsem vyndala z lednice  králíka, ale z trouby prostě vyndám kuře a hotovo. Jsme spolu už nějaký ten pátek, neklade zbytečné otázky, ví, že manželka má vždycky pravdu :-)
Přibíhající synek je již informovaný od své sestry a tak vesele volá:"Maminko, já bych prosil od kuřátka křidélka!" Tak, a jsem víte kde....
Ale kdepak, nic se přece nejí tak horké, jak se uvaří, během minuty dávám na stůl talířek. Broučku, maminka Ti ta křidélka odkostila, aby sis nějakou kostičku nezapíchl, víš.
Choť se evidentně dobře bavil a diskutoval s dětmi o skvělé chuti biomasa.
Jen mně trochu  sousta vázla, ani kontrolní "Jak vám chutná?" nepadlo. Celou dobu jsem totiž přemýšlela, jak příště vysvětlím to klasické, kulaťoučké kuře, do křupava vypečené.
Nevysvětlím. Dcera už je velká a mé blogy čte ráda.

A tak Terezko, králík je zdravý, krávy jsou také chlupaté a celkem roztomilé, přesto steak je tvé oblíbené jídlo. Takže bud´rozumná, ale  malému bráchovi, prosím, nic neříkej!

Autor: Marie Balmetová | neděle 10.11.2013 8:30 | karma článku: 26,18 | přečteno: 1802x
  • Další články autora

Marie Balmetová

Moje horské postřehy

Jakožto milovnice bílých svahů se dívám z okna na mlhu a déšť a alespoň se zasním v blogu. Třeba ty bílé vločky konečně přivolám a hurá, bude prašan místo technického sněhu.

22.1.2014 v 8:10 | Karma: 13,80 | Přečteno: 552x | Diskuse| Ostatní

Marie Balmetová

Naučím se balit jako chlap!

Marně si slibuji několikrát ročně, při odjezdu na prázdninový pobyt. Zvládnu bez problémů naplnit 600l zavazadlového prostoru našeho vozu, co se nevejde, mají děti nacpáno pod nohama, přenosný nákupní košík jezdí se mnou vpředu.Jen řidič je neústupný a nic si do své blízkosti nenechá vpašovat.

27.12.2013 v 8:17 | Karma: 14,96 | Přečteno: 1091x | Diskuse| Ostatní

Marie Balmetová

Koupíme si lepší erekci!

Tak proč ne, když budou ty vánoce....Mám hodně daleko k prudérnosti, ale věřte, že kdybych se v inkriminovanou chvíli mohla zavrtat v lékárně pod podlahu, už jsem tam byla.

14.12.2013 v 8:10 | Karma: 47,33 | Přečteno: 31832x | Diskuse| Ostatní

Marie Balmetová

Co Ti mám koupit k Ježíšku?

Nevím, nic nechci....to je jedno, všechno, co mi koupíš, se mi bude líbit...Častý dotaz mužů, obligátní odpověď žen (klidně i obráceně). Myslím, že většina tázaných by nejraději řekla: KUP MI TVŮJ ČAS!

1.12.2013 v 8:28 | Karma: 24,38 | Přečteno: 1355x | Diskuse| Ostatní

Marie Balmetová

Zachráním nebo zahubím,

většinou nic mezi tím. Přitom se tolik snažím!Ano, mám se svými pokojovými květinami velmi složitý vztah. Mám je moc ráda, každý pěstitelský neúspěch rozdírá mé srdce.

27.11.2013 v 8:07 | Karma: 13,41 | Přečteno: 756x | Diskuse| Ostatní

Marie Balmetová

Pánové a jejich koloběžky

Potkala jsem kamarádku s dcerkou, čerstvou frekventankou mateřské školky. Ještě o prázdninách Natálka nechtěla o této vzdělávací instituci ani slyšet, ted ́ si poskakovala se žirafkovým baťůžkem na zádech a vesele mávala.Bylo jasné, že žádné smutky či stýskání se nekonají, malá švitoří a vyjasňuje důvod své radosti.

22.11.2013 v 8:00 | Karma: 14,90 | Přečteno: 937x | Diskuse| Ostatní

Marie Balmetová

Pro holky dietářky

Téměř všechny z nás za svůj život vyzkoušely nějakou dietu. Mnohé opakovaně. Některé extremistky těm dvěma plátkům šunky a pár listům salátu za den ani dieta neříkají.

16.11.2013 v 9:00 | Karma: 17,81 | Přečteno: 910x | Diskuse| Ostatní

Marie Balmetová

Srážka s blbcem...

Naštěstí ne doslova, výměna gest s pánem za volantem proběhla na vzdálenost 10 metrů. A možná blbec nebyl, jen měl velké auto. A velké ego.Taková ta poslední kapka do ohně, znáte to. Přijela jsem domu s hořkým pocitem křivdy, ani nabízená sklenice s nutellou v tu chvíli nepomohla. A jelikož sdělená bolest, poloviční bolest, chlapi běžte dělat něco užitečného a holky, vy mně budete rozumnět!

13.11.2013 v 21:41 | Karma: 23,74 | Přečteno: 1940x | Diskuse| Ostatní

Marie Balmetová

Mí-la ma-so nemele...

Takové malé nahlédnutí do první třídy, očima agilní matky. Do první třídy jsem si vedla dítko již podruhé, připadala jsem si proto velmi protřele a zkušeně.

6.11.2013 v 11:43 | Karma: 17,45 | Přečteno: 1134x | Diskuse| Ostatní

Marie Balmetová

Býti občas za blondýnu....

....je celkem fajn. Zkusím objasnit očima nefalšované černovlásky (těch pár měsíců blod melíru se opravdu nepočítá), proč tomu tak je.

3.11.2013 v 18:58 | Karma: 14,79 | Přečteno: 748x | Diskuse| Ostatní

Marie Balmetová

Po čem touží žena.....

Budu se večer dívat na televizi! Jednoduchá věta vyvolala u mého manžela údiv. Za prvé proto, že tv sleduji opravdu vzácně, za druhé nechápal, proč po stopadesáté míním sledovat kultovní slaďák "Pretty woman".

3.11.2013 v 8:58 | Karma: 21,24 | Přečteno: 1700x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3729x
Lékařka, máma, manželka a hlavně vším jsem moc ráda!

Seznam rubrik